Two JOURNALS

I write about design and projects in my journal Radiazione di fondo (in English) while I write about politics and society and culture on my Italian blog DisSENSO resistenza semantica.

How I'm trying to free creatives from the caging logic of the market. First step: open a Patreon account.

E da questo punto di vista – che sicuramente sarà sbagliato – non emerge forse il dubbio estremamente concreto che il vero spauracchio del sistema sia proprio l’astensionismo? Il sospetto nasce dalla solita circostanza che è garanzia quasi assoluta di presenza di “marcio in Danimarca”: ti attribuiranno fin dal primo momento le loro colpe, i loro difetti e soprattutto la responsabilità, meglio la reità, delle loro paure.

C’è ancora gente che crede che negli ultimi tre anni un virus mortale abbia minacciato di cancellare l’umanità dalla Terra ma siamo riusciti a salvarci grazie a un farmaco miracoloso di alcune aziende americane. Che cazzo risvegli in questa gente? Al massimo la digestione puoi stimolare in questi soggetti (che votano, e il cui voto vale come il mio, vorrei ricordare).

Mi direte se sbaglio, intanto lo metto per iscritto qui: riesumeranno la finta dicotomia destra-sinistra, ridisporranno i soliti temi sociali a ventaglio in modo da prendere tutti i voti degli zombie cognitivi e, tra i voti dell’immarcescibile base elettorale e l’astensionismo da delusione/rassegnazione, daranno vita a un’altra legislatura di democrazia parassitaria.

È già tutto pronto, sarebbe sufficiente prendere gli insegnanti sospesi e farne presidi, i carabinieri e i poliziotti sospesi e promuoverli, medici e infermieri sospesi e farne primari e dirigenti, gli imprenditori dissidenti e farne amministratori locali, i pensatori e gli intellettuali emarginati e assegnare loro incarichi di prestigio e operatività. In poche parole, basterebbe mettere quei 6 milioni di no-vax nei ruoli ora occupati da pidioti e avremmo un nuovo rinascimento.

© Daniele Prati - Content Designer | Art Web Copy

I write about design, tech,  content creation, and trends in art in this journal. It contains even news about news and updates on my projects. It’s written in English.

This instead is my blog where I deal with communication, politics, society, and Italian culture in a critical way. It’s written in Italian.

About me

My name is Daniele Prati and I was born in Italy in 1976.
I’m a multidisciplinary creative designer and content creator.

I’m a location-independent freelance aiming to make a living while traveling, learning, creating, and changing.
That’s my way of becoming myself.

About the website

I am interested in exploring, researching, and developing projects and content that combine different arts, disciplines, and platforms while being solid, functional, and unrepeatable.

I am available for commercial and no-profit projects and open to collaborating on engaging projects anywhere.

Newsletter

Wanna receive updates sent with unspecified frequency on my projects?

HAD OR SEEN A GOOD IDEA?

I’m always happy to contribute with some of my skills to exciting projects, both no-profit or commercial. If a good idea is in da house please freely check my skills on Bluinfaccia’s online résumé or make me a proposal through my contact form.

All contents are designed and maintained, with laugh and love